VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over Bato Personenvervoer en bijbehorende antwoorden.

TAXI BESTELLEN

Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn (telefonische) bestelling?
Hou in elk geval straatnaam en huisnummer en uw mobiele nummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?
Ja, u kunt 24 uur per dag een Bato Personenvervoer-taxi reserveren.

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?
De gemiddelde wachttijd is 5 á 10 minuten. Bij abnormale weersomstandigheden, in de nachtelijke uren, en tijdens de spits kan het iets langer duren.

Krijg ik een bevestiging na het bestellen van een taxi?
Alleen als u gebruik heeft gemaakt van de reserveringsmodule via onze website. U ontvangt dan een e-mail ter bevestiging van uw reservering. Let op! Deze e-mail kan in uw spam folder worden geplaatst. Als u uw mobiele telefoonnummer of uw huisnummer heeft opgegeven, ontvangt u ook een bericht hoe laat u onze chauffeur kunt verwachten.

TARIEVEN

Hanteert Bato Personenvervoer een vast tarief voor ritten naar Schiphol?
Wij maken zoveel mogelijk gebruik van vaste tarieven. Via de reservering- en boekingsmodule op onze website kunt u zien wat het vaste tarief is van uw adres naar Schiphol.

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?
Een vaste prijsafspraak kan alleen gemaakt worden met onze centrale. Onze chauffeurs mogen alleen afwijken van de meter als zij hiervoor expliciete toestemming hebben van onze centrale. Verder kunt u via het prijsberekensysteem op onze website zelf berekenen wat uw ritprijs is en gelijk uw rit boeken.

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?
Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen. Zie hiervoor de tarieven op onze website.

TIJDENS DE RIT

Hoeveel personen mogen er in een taxi meerijden?
In een sedan mogen 4 personen meerijden, en in een busje 5, 6, 7 of 8 personen.

Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?
Ja, alle Bato Personenvervoer-chauffeurs hebben een navigatiesysteem in hun auto. Zij beschikken echter ook over een zeer goede stratenkennis, en hebben het systeem vaak niet of nauwelijks nodig.

Mag ik bellen in een taxi?
Ja, tenzij de chauffeur aangeeft dat hij of zij hier bezwaar tegen heeft.

Intaxi bato wifi on boardternet
Onze auto’s zijn voorzien van WiFi waardoor u tijdens uw vervoer gebruikt kunt maken van het internet.


Neemt de chauffeur de kortste of de snelste route?

Een Bato Personenvervoer-chauffeur rijdt automatisch de kortste route. Tijdens de spits of wegopbrekingen kan de chauffeur met u overleggen of de kortste en meest veilige route ook een optie is.

Hebben Bato Personenvervoer-chauffeurs een trambaanontheffing?
Ja, alle Bato Personenvervoer-chauffeurs hebben een busbaanontheffing. Daarom mogen ze altijd over busbanen rijden om de rijen voor stoplichten en kruispunten te ontwijken.

BETALEN

Kan ik in de taxi met mijn creditcard betalen?
Ja, in alle Bato Personenvervoer-taxi’s kunt u met creditcard betalen, uitgezonderd Diners Club en American Express.

Kan ik in de taxi met een pinpas betalen?
Ja, u kunt in alle Bato Personenvervoer-taxi’s met een pinpas betalen.

Hebben de chauffeurs voldoende wisselgeld in de taxi?
Ja, alle chauffeurs beschikken over voldoende wisselgeld.

Kan ik met buitenlands geld afrekenen?
Onze chauffeurs accepteren over het algemeen Amerikaanse dollars en Engelse ponden. Wilt u met een van deze valuta betalen, geef dit dan aan bij uw bestelling.

Kan ik een taxi vooruit betalen?
Ja dat is mogelijk. U kunt een mail sturen naar centrale@batopersonenvervoer.nl. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen zullen wij de taxi voor u reserveren. U kunt bij uw reservering via de website ook gebruik maken van iDEAL-betaling.

Kan ik op rekening rijden?
Ja, dat kan. Dit geldt voor zowel particulieren als bedrijven. Wilt u bij Bato Personenvervoer op rekening rijden neem dan contact op met onze centrale via 033 48 93 284.

SPECIALE WENSEN

Kan ik een taxi in een bepaalde kleur bestellen?
Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik een taxi met een lage of hoge instap bestellen?
Ja, dat kan. Geef dit alstublieft aan bij uw bestelling.

Kan ik een taxi van een bepaald merk bestellen?
Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik mijn scootmobiel in de taxi meenemen?
Uw scootmobiel kan vervoerd worden in een rolstoeltaxi. Geeft u bij uw reservering aan dat u graag uw scootmobiel wilt meenemen, zodat wij de juiste auto voor u kunnen reserveren.

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?
Ja dat is mogelijk. Wij hebben speciale bussen waarin u rolstoel vastgezet wordt, zodat u in uw rolstoel kunt blijven zitten. U dient bij uw reservering wel door te geven dat u in uw rolstoel vervoert wenst te worden, zodat wij de juiste auto voor u kunnen reserveren. Bato Personenvervoer voldoet aan de code VVR Veilig Vervoer Rolstoelinzittenden.

Kan ik mijn fiets meenemen in de taxi?
Meestal niet. Alleen als u naar Schiphol gaat en uw fiets is al verpakt in een doos, dan kan hij mee in een Bato Personenvervoer-taxibusje.

Kan ik een taxi bestellen met een chauffeur van een bepaalde nationaliteit?
Nee, wij selecteren onze chauffeurs niet op deze wijze.

Mag mijn huisdier mee in de taxi?
Meestal wel, maar niet altijd. Geef het in elk geval aan bij uw bestelling. Er is echter wel een uitzondering voor hulphonden (denk bijvoorbeeld aan blindengeleidenhonden). Hulphonden mogen niet geweigerd worden.

Kan ik een taxi bestellen met een vrouwelijke of juist mannelijke chauffeur?
Nee, wij selecteren onze chauffeurs niet op deze wijze.

Kan ik een taxi reserveren met een chauffeur die een specifieke taal spreekt?
Nee, wij selecteren onze chauffeurs niet op deze wijze.

Kan ik een representatieve chauffeur met stropdas bestellen?
Ja, dat kan. Geef dit aan bij uw telefonische bestelling of via uw online reservering.

Kan ik Bato Personenvervoer inschakelen voor mijn verhuizing?
Nee, Bato Personenvervoer vervoert uitsluitend personen.

Kan ik Bato Personenvervoer inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?
Ja. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar centrale@batopersonenvervoer.nl

REIZEN MET KINDEREN

Mag ik een baby in een taxi vervoeren?
Ja, maar alleen als er ook een volwassene mee gaat.

Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?
Een kind mag vanaf 12 jaar zelfstandig met een Bato Personenvervoer-taxi reizen. Vermeld bij uw bestelling wel de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt en telefoonnummers van de betrokken personen.

Hebben de taxi’s een kinderzitje?
Nee, maar dat is ook niet nodig: taxi’s hebben hier een ontheffing voor. Mocht het u toch een veiliger gevoel geven, dan kunnen wij voor u een kinderzitje in de auto plaatsen. U kunt ook uw eigen kinderzitje meenemen.

KLACHTEN EN VERLOREN VOORWERPEN

Als ik iets ben verloren in de taxi, wat kan ik dan doen?
Neem contact op met onze centrale op 033 48 93 284. In de meeste gevallen kunnen we uw eigendom eenvoudig bij u terug bezorgen.

Kan ik anoniem een klacht indienen?
Nee, u moet bij uw klacht altijd uw e-mailadres en/of telefoonnummer vermelden.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Voor een klacht kunt het best zo volledig mogelijk het klachtenformulier op de website invullen. Heeft u hiertoe niet de mogelijkheid, dan kunt u bellen met 033 48 93 284.

SERVICE OVERIG

Kan ik Bato Personenvervoer bellen voor een kort ritje?
Ja, Bato Personenvervoer-taxi’s weigeren geen korte ritten. Ook voor een kort ritje kun u ons altijd bellen.

Helpt de chauffeur met het instappen en/of het tillen van mijn bagage?
Ja, iedere Bato Personenvervoer-chauffeur helpt met het in – en uitstappen en/of tillen van uw bagage.

Kan ik op Schiphol worden opgehaald?
Ja, dat kan. Zodra u uw vluchtgegevens weet kunt u bellen naar  033 48 93 284 om een taxi te reserveren. U kunt ook een reservering maken via onze website. Vermeld hierbij het volgende: uw naam, vluchtnummer, aankomstdatum en aankomsttijd en uw telefoonnummer.  De chauffeur neemt na de landing contact met u op om u te begeleiden naar de taxi.  Deze heeft ongeveer 60 minuten nodig om voor te komen rijden.